سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ آزمایشی

نظر
ماهنامه تحلیلگران عصر اطلاعات- در سال 1949 کن اولسون موسس و مدیر DEC و از بزرگترین سازندگان کامپیوترهای Mainframe در اظهار نظری گفت که دلیلی برای اینکه بخواهیم کامپیوتری در هر خانه باشد وجود ندارد.برخی مدیران IBM نیز در دهه شصت میلادی چنین تفکری داشتند. چند دهه زمان لازم بود تا مشخص شود که پیش بینی و اظهار نظر برخی از مهمترین مدیران فن آوری چقدر اشتباه بوده است. خوشبختانه این مدیران در بخش خصوصی فعال بودند و چنین دیدگاهی در بخش دولتی و قانون گذاری در کشور مهد فن آوری کامپیوترها وجود نداشت وگرنه فرض آنکه چنین دیدگاهی در مقام قانون گذاری و برنامه ریزی تا چه حد میتوانست رشد صنعت کامپیوتر و فن آوری اطلاعات را محدود کند دور از تصور نیست.
شرکتهای بزرگی تاوان این اشتباه مدیران خود را دادند مدیرانی که فکر می کردند بیش از این نیازی نیست و بنابراین علی رغم هوش و توان مدیریتی توان نگاه به آینده و چه بسا درک تغییرات زمان خود را نداشتند. به عنوان یک اصل میتوانیم بپذیریم که جمله «بیش از این نیازی نیست» یک جمله خطرناک برای هر سازمان یا واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی است.
مدتی قبل محمد سلیمانی وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات دولت کنونی در اظهار نظری سرعت اینترنت در ایران را کافی داشت، وی اعلام کرد که برای سرعتهای بالاتر از 56 کیلوبیت حتی مشتری و خریدار هم وجود ندارد و پهنای باند 128 کیلو بایت اکنون برای بسیاری از سازمانها بدون مشتری است وی در ادامه پهنای باند 56 کیلوبیت برای مصارف و کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه ها و حتی برای دانلود کتاب های 500 صفحه ای مناسب است. این اظهار نظر شما را یاد جملات و اظهار نظرهایی که در ابتدای یادداشت به آن اشاره شد نمی اندازد؟